Origami brož ze tří lotosů. Vyrobeno z kvalitních papírů.
Papír je několikrát přelakován – pro udržení tvaru, barvy a pro odolnost vůči vodě (s vlhkem či lehčím deštíkem nebude problém, ovšem do lijáků se raději nepouštějte).
Zapínání na starozlatý brožový můstek.
Velikost (cca): 3 x 3 cm.
V případě zájmu o výrobu šperku dle Vašeho přání mne neváhejte kontaktovat!
111 Kč
Není skladem
Origami brož ze tří lotosů. Vyrobeno z kvalitních papírů.
Papír je několikrát přelakován – pro udržení tvaru, barvy a pro odolnost vůči vodě (s vlhkem či lehčím deštíkem nebude problém, ovšem do lijáků se raději nepouštějte).
Zapínání na starozlatý brožový můstek.
Velikost (cca): 3 x 3 cm.
Origami je staré japonské umění skládání papíru. Jeho počátky spadají až do 9. století našeho letopočtu. Skládání papíru má v Japonsku dlouhou tradici, ale rozvíjelo se i v jiných zemích a dnes je známé po celém světě. Skládanky se původně věšely pro štěstí k malým dárkům. V průběhu staletí se origami vyvinulo ve zvláštní formu umění s mnoha možnostmi vytváření i použití a bylo převzato i v dalších kulturních okruzích. Dodnes má většina skládaných tvarů svůj vzor ve světě zvířat a rostlin.
Někdy kolem roku 1800 byl poprvé složen i papírový jeřáb orizuru, který je dnes v Japonsku vůbec nejoblíbenější skládankou, a rozšířil se i do mnoha jiných zemí celého světa. Jeřáb patří mezi tradiční japonské symboly dlouhého života, a proto si lidé často desítky nebo i stovky skládaných jeřábů navlékají na dlouhé šňůry a zavěšují v bytě pro štěstí.
Skládat z papíru se učí děti už v mateřské školce. Maskoty zimních olympijských her v Naganu vytvořil jeden z největších mistrů tohoto umění Joseph Wu. Ovšem největším dokladem toho, co pro Japonce origami znamená, je pomník dětským obětem atomové bomby v Hirošimě – Děvčátko skládající jeřába. Byl vytvořen podle dívenky Sadako, trpící v důsledku ozáření leukémií, která se podle staré japonské legendy snažila poskládat tisíc papírových jeřábů, aby se uzdravila; nemoc však byla rychlejší.
Moderní kreativní origami vděčí za svůj vznik muži jménem Akira Yoshizawa. Počátkem třicátých let našeho století vytvořil Yoshizawa desítky tisíc modelů snad všech myslitelných objektů. On je, spolu s Američanem Samem Randlettem, tvůrcem symboliky používané dnes běžně v diagramech. Jeho výstavy v západních zemích v padesátých letech nadchly mnoho lidí, takže už v šedesátých letech se skládání papíru vyvíjelo na Západě stejně rychle, jako v Japonsku. Yoshizawa se stal žijící legendou.